İçeriğe geç
Hizmet alımı · işçilik

Asgari Ücret

Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında işçiliğin endeksi. Her dönemin brütü, neti ve ihale konusu işyerinde işverene toplam maliyeti, Resmî Gazete kaynağıyla. Bir döneme tıklayın, o dönemin hesabı açılsın.

Güncel dönem
Brüt aylık
₺33.030,00
Günlük ₺1.101,00
Net aylık
₺28.075,50
İşverene toplam maliyet
₺40.874,63

01.01.2026 tarihinden beri

Güncel dönem

Son güncelleme: Ocak 2026

Brüt aylık
₺33.030,00
Günlük ₺1.101,00
Net aylık
₺28.075,50
İşverene toplam maliyet
₺40.874,63

Netin hesabı

Brüt ücret
₺33.030,00
SGK işçi payı (%14)
₺4.624,20
İşsizlik sigortası işçi payı (%1)
₺330,30
Net aylık
₺28.075,50

İşverene maliyet

Brüt ücret
₺33.030,00
SGK işveren payı (%21,75)
₺7.184,03
İşsizlik sigortası işveren payı (%2)
₺660,60
İşverene toplam maliyet
₺40.874,63

01.01.2026 tarihinden beri geçerli · Kaynak: RG 26.12.2025 / 33119

Bütün dönemler

Asgari ücret dönemleri: brüt, net ve işverene toplam maliyet
DönemBrüt günlükBrüt aylıkArtışNet aylıkİşveren SGK oranıİşverene toplam maliyetResmî Gazete
01.01.2026 – …₺1.101,00₺33.030,00%27,0₺28.075,50%21,75 önceki %20,75₺40.874,63RG 26.12.2025 / 33119
01.01.2025 – 31.12.2025₺866,85₺26.005,50%30,0₺22.104,67%20,75 ₺31.921,75RG 27.12.2024 / 32765
01.09.2024 – 31.12.2024İşveren SGK oranı değişti, ücret aynı₺666,75₺20.002,50Artış yok₺17.002,12%20,75 önceki %20,50₺24.553,07RG 30.12.2023 / 32415
01.01.2024 – 31.08.2024₺666,75₺20.002,50%49,1₺17.002,12%20,50 ₺24.503,06RG 30.12.2023 / 32415
01.07.2023 – 31.12.2023₺447,15₺13.414,50%34,0₺11.402,32%20,50 ₺16.432,76RG 24.06.2023 / 32231
01.01.2023 – 30.06.2023₺333,60₺10.008,00%54,7₺8.506,80%20,50 ₺12.259,80RG 29.12.2022 / 32058
01.07.2022 – 31.12.2022₺215,70₺6.471,00%29,3₺5.500,35%20,50 ₺7.926,98RG 01.07.2022 / 31883 (Mükerrer)
01.01.2022 – 30.06.2022₺166,80₺5.004,00%39,9₺4.253,40%20,50 ₺6.129,90RG 17.12.2021 / 31692
01.01.2021 – 31.12.2021₺119,25₺3.577,50%21,6₺2.825,90%20,50 ₺4.382,44RG 30.12.2020 / 31350
01.01.2020 – 31.12.2020₺98,10₺2.943,00%15,0₺2.324,71%20,50 ₺3.605,18RG 27.12.2019 / 30991
01.01.2019 – 31.12.2019₺85,28₺2.558,40%26,1₺2.020,90%20,50 ₺3.134,04RG 27.12.2018 / 30638
01.01.2018 – 31.12.2018₺67,65₺2.029,50%14,2₺1.603,12%20,50 ₺2.486,14RG 30.12.2017 / 30286
01.01.2017 – 31.12.2017₺59,25₺1.777,50%7,9₺1.404,06%20,50 ₺2.177,44RG 30.12.2016 / 29934
01.01.2016 – 31.12.2016₺54,90₺1.647,00%29,3₺1.300,99%20,50 ₺2.017,58RG 31.12.2015 / 29579
01.07.2015 – 31.12.2015₺42,45₺1.273,50%6,0₺1.000,54%20,50 ₺1.560,04RG 31.12.2014 / 29222
01.01.2015 – 30.06.2015₺40,05₺1.201,50%6,0₺949,07%20,50 ₺1.471,84RG 31.12.2014 / 29222
01.07.2014 – 31.12.2014₺37,80₺1.134,00%5,9₺891,03%20,50 ₺1.389,15RG 31.12.2013 / 28868 (3. Mükerrer)
01.01.2014 – 30.06.2014₺35,70₺1.071,00%4,8₺846,00%20,50 ₺1.311,98RG 31.12.2013 / 28868 (3. Mükerrer)
01.09.2013 – 31.12.2013₺34,05₺1.021,50%4,4₺803,68%20,50 ₺1.251,34RG 29.12.2012 / 28512

Kamu ihalesi işyerlerinde SGK prim indirimi uygulanmaz (5510 m.81/1-ı). Bakanlığın indirimli tablolarındaki maliyet bu işlere girmez.

2022'den beri asgari ücret gelir vergisinden (GVK m.23/18) ve damga vergisinden istisnadır (7349 s.K.). 2022 öncesi net, Bakanlığın gösterimiyle bekâr ve çocuksuz bir işçi için, asgari geçim indirimi dahil ve ilk gelir dilimine göredir. O dönemde birikimli matrah ilk dilimi aşınca yılın son aylarında fiilî net daha düşük olabiliyordu.

İlk dönemin ücreti 01.07.2013'ten beri geçerliydi. Seri 01.09.2013'te başlar: hizmet fiyat farkı Esasları'nın dönemi ve kısa vade oranının tek orana indiği gün.

Brüt ücret tarım dışında 16 yaşından büyük işçi içindir; aylık tutar günlük × 30'dur.

Deneyin

Sözleşme sonrasının tamamı, tek defterde.

Hakediş, fiyat farkı, teminat, avans, sözleşme değişikliği ve kabul tek panelde. 14 gün ücretsiz, kredi kartı gerekmez.

Ücretsiz Başla