Asgari Ücret
Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında işçiliğin endeksi. Her dönemin brütü, neti ve ihale konusu işyerinde işverene toplam maliyeti, Resmî Gazete kaynağıyla. Bir döneme tıklayın, o dönemin hesabı açılsın.
- Brüt aylık
- ₺33.030,00
- Günlük ₺1.101,00
- Net aylık
- ₺28.075,50
- İşverene toplam maliyet
- ₺40.874,63
01.01.2026 tarihinden beri
Güncel dönem
Son güncelleme: Ocak 2026
- Brüt aylık
- ₺33.030,00
- Günlük ₺1.101,00
- Net aylık
- ₺28.075,50
- İşverene toplam maliyet
- ₺40.874,63
Netin hesabı
- Brüt ücret
- ₺33.030,00
- SGK işçi payı (%14)
- ₺4.624,20
- İşsizlik sigortası işçi payı (%1)
- ₺330,30
- Net aylık
- ₺28.075,50
İşverene maliyet
- Brüt ücret
- ₺33.030,00
- SGK işveren payı (%21,75)
- ₺7.184,03
- İşsizlik sigortası işveren payı (%2)
- ₺660,60
- İşverene toplam maliyet
- ₺40.874,63
01.01.2026 tarihinden beri geçerli · Kaynak: RG 26.12.2025 / 33119
Bütün dönemler
| Dönem | Brüt günlük | Brüt aylık | Artış | Net aylık | İşveren SGK oranı | İşverene toplam maliyet | Resmî Gazete |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01.01.2026 – … | ₺1.101,00 | ₺33.030,00 | %27,0 | ₺28.075,50 | %21,75 önceki %20,75 | ₺40.874,63 | RG 26.12.2025 / 33119 |
| 01.01.2025 – 31.12.2025 | ₺866,85 | ₺26.005,50 | %30,0 | ₺22.104,67 | %20,75 | ₺31.921,75 | RG 27.12.2024 / 32765 |
| 01.09.2024 – 31.12.2024İşveren SGK oranı değişti, ücret aynı | ₺666,75 | ₺20.002,50 | Artış yok | ₺17.002,12 | %20,75 önceki %20,50 | ₺24.553,07 | RG 30.12.2023 / 32415 |
| 01.01.2024 – 31.08.2024 | ₺666,75 | ₺20.002,50 | %49,1 | ₺17.002,12 | %20,50 | ₺24.503,06 | RG 30.12.2023 / 32415 |
| 01.07.2023 – 31.12.2023 | ₺447,15 | ₺13.414,50 | %34,0 | ₺11.402,32 | %20,50 | ₺16.432,76 | RG 24.06.2023 / 32231 |
| 01.01.2023 – 30.06.2023 | ₺333,60 | ₺10.008,00 | %54,7 | ₺8.506,80 | %20,50 | ₺12.259,80 | RG 29.12.2022 / 32058 |
| 01.07.2022 – 31.12.2022 | ₺215,70 | ₺6.471,00 | %29,3 | ₺5.500,35 | %20,50 | ₺7.926,98 | RG 01.07.2022 / 31883 (Mükerrer) |
| 01.01.2022 – 30.06.2022 | ₺166,80 | ₺5.004,00 | %39,9 | ₺4.253,40 | %20,50 | ₺6.129,90 | RG 17.12.2021 / 31692 |
| 01.01.2021 – 31.12.2021 | ₺119,25 | ₺3.577,50 | %21,6 | ₺2.825,90 | %20,50 | ₺4.382,44 | RG 30.12.2020 / 31350 |
| 01.01.2020 – 31.12.2020 | ₺98,10 | ₺2.943,00 | %15,0 | ₺2.324,71 | %20,50 | ₺3.605,18 | RG 27.12.2019 / 30991 |
| 01.01.2019 – 31.12.2019 | ₺85,28 | ₺2.558,40 | %26,1 | ₺2.020,90 | %20,50 | ₺3.134,04 | RG 27.12.2018 / 30638 |
| 01.01.2018 – 31.12.2018 | ₺67,65 | ₺2.029,50 | %14,2 | ₺1.603,12 | %20,50 | ₺2.486,14 | RG 30.12.2017 / 30286 |
| 01.01.2017 – 31.12.2017 | ₺59,25 | ₺1.777,50 | %7,9 | ₺1.404,06 | %20,50 | ₺2.177,44 | RG 30.12.2016 / 29934 |
| 01.01.2016 – 31.12.2016 | ₺54,90 | ₺1.647,00 | %29,3 | ₺1.300,99 | %20,50 | ₺2.017,58 | RG 31.12.2015 / 29579 |
| 01.07.2015 – 31.12.2015 | ₺42,45 | ₺1.273,50 | %6,0 | ₺1.000,54 | %20,50 | ₺1.560,04 | RG 31.12.2014 / 29222 |
| 01.01.2015 – 30.06.2015 | ₺40,05 | ₺1.201,50 | %6,0 | ₺949,07 | %20,50 | ₺1.471,84 | RG 31.12.2014 / 29222 |
| 01.07.2014 – 31.12.2014 | ₺37,80 | ₺1.134,00 | %5,9 | ₺891,03 | %20,50 | ₺1.389,15 | RG 31.12.2013 / 28868 (3. Mükerrer) |
| 01.01.2014 – 30.06.2014 | ₺35,70 | ₺1.071,00 | %4,8 | ₺846,00 | %20,50 | ₺1.311,98 | RG 31.12.2013 / 28868 (3. Mükerrer) |
| 01.09.2013 – 31.12.2013 | ₺34,05 | ₺1.021,50 | %4,4 | ₺803,68 | %20,50 | ₺1.251,34 | RG 29.12.2012 / 28512 |
Kamu ihalesi işyerlerinde SGK prim indirimi uygulanmaz (5510 m.81/1-ı). Bakanlığın indirimli tablolarındaki maliyet bu işlere girmez.
2022'den beri asgari ücret gelir vergisinden (GVK m.23/18) ve damga vergisinden istisnadır (7349 s.K.). 2022 öncesi net, Bakanlığın gösterimiyle bekâr ve çocuksuz bir işçi için, asgari geçim indirimi dahil ve ilk gelir dilimine göredir. O dönemde birikimli matrah ilk dilimi aşınca yılın son aylarında fiilî net daha düşük olabiliyordu.
İlk dönemin ücreti 01.07.2013'ten beri geçerliydi. Seri 01.09.2013'te başlar: hizmet fiyat farkı Esasları'nın dönemi ve kısa vade oranının tek orana indiği gün.
Brüt ücret tarım dışında 16 yaşından büyük işçi içindir; aylık tutar günlük × 30'dur.
Sözleşme sonrasının tamamı, tek defterde.
Hakediş, fiyat farkı, teminat, avans, sözleşme değişikliği ve kabul tek panelde. 14 gün ücretsiz, kredi kartı gerekmez.